25 de gener 2011

Operació trasllat


Hola!!
quant de temps sense actualitzar aquest blog, però ara estic disposada a tenir-lo actualitzat, i em servirà de font d'inspiració un dels lllibres que estic llegint actualment "maletes perdudes" de Jordi Puntí, estic molt al principi del llibre, però a part que l'argument m'agrda i m'atrau, em fascina el vocabulari que utilitza. A mida que vas llegint, et van apareixent paraules que feia molt que no recordava i això m'agrada jejeje.
Per tornar a reenganxar el blog i aprofitant que el llibre parla de mudances, doncs la paraula escollida és: mudança.
M'he recordat fa un parell d'anys, quan amb la colla només parlàvem de trasllat de pis, diumenge trasllat, tal dia trasllat... perquè no dèiem mudança? Trasllat existeix, sí, i és un sinònim de mudança, però pel fet de canviar de casa o pis, és més correcte el verb mudar. Quina paraula més maca jeje mudar.
He buscat mudança al diccionar i m'envien a mudament i d'aquí a mudar.

paraula d'avui
mudança: m'envien a mudar que té mooooltsss significats jeje i us els poso tots perquè són molt interessants.
mudar: Reemplaçar (una cosa) per una altra de la mateixa espècie. Mudar els botons d'un vestit, el pany d'una porta...
Un animal, sofrir la caiguda i la renovació de les plomes, pèl, pell..
Mudar la veu. Canviar la veu a l'època de la pubertat.
Mireu si fem coses en un dia que podriem utilitazar la paraula mudar jajaja
Mudar la cara. Canviar l'expressió de la fesomia després d'una malaltia, per un accident o afecte.
Treure el vestit (a algú) i posar-l'`n un altre.
Sofrir un canvi, El temps ha mudat.
Deixar, treure, una cosa, i agafar-ne, posar-ne una altra. Mudar de casa o d'ofici.
Anar a viure a un altre lloc.
Mudar de pèl. Canviar de condició.
Mudar de bandera. Mudar de partit, d'opinió...
Mudar de camisa.
Mudar de color. Empal·lidir o enrojolar-se

1 comentari:

Anònim ha dit...

A mi sempre m'ha agradat escoltar com alguna iaia diu a un infant: Oh, que va ben mudat! Res a veure amb quan arribes a un lloc on cal fer feina i et diuen: però què fas tan mudada!