10 de maig 2016

Utilitzeu extorsionar o extorquir?

Se’m comencen a acumular les paraules, he tingut un temps de sequera en què no trobava paraules maques, interessants per comentar i ara que en tinc un parell o tres des de fa dies, no trobo el moment.
Diguem que estic una mica dispersa, tinc el cap una mica als núvols pensant en el nou futur, en tot el que he de fer, però que la meva mandra habitual no em deixa avançar jeje com he dit moltes vegades, sempre trobo mil coses a fer abans que fer les que realment són importants.
Però Bueno, aprofitant que avui m’he dignat a agafar el portàtil, potser que comenci a parlar de la paraula que he escollit per avui. Segur que com sempre, aquesta paraula serà coneguda per molts de vosaltres, però jo el primer dia que la vaig escoltar em va sonar malament i rara, vaig pensar que s’havien equivocat. És una paraula que últimament ha estat una mica de moda, i no es estrany, veient que vivim en un país de corruptes i estafadors.
Era un matí normal, com tots els matins, que sigui festa o no, escoltava la tertúlia de Rac1, i ara no sé si va ser en Basté o en Bundó qui va dir aquesta paraula, però vaig quedar parada i vaig començar a repetir-la en veu alta, comprovant que no sonava gens bé.
Parlaven de Manos Límpias i en comptes d’utilitzar la paraula típica que jo hauria utilitzat i que crec que també la majoria de la gent, és a dir, extorsionar, ells van canviar i van utilitzar la paraula que segurament és la adequada i la que ara jo també utilitzo habitualment, extorquir.
Cada dia aprenem coses noves i mai és tard per incorporar noves paraules al nostre vocabulari diari.

Paraula d’avui

Extorquir: 1. Arrabassar fent ús de la força, del poder, amb amenaces, coaccions, etc. 2. Exigir, imposar (contribucions, multes, etc.).