29 de setembre 2016

Final feliç...



Us recomano que recupereu la secció “El final feliç” del passat dilluns 26/09 del programa Islàndia de rac1. Els dilluns, el final feliç va a càrrec de Marina Rossell i aquest cop parlava del plaer de trobar la paraula justa, adequada,  per descriure una sensació, un moment, un estat d’ànim... I durant uns minuts van enumerar un reguitzell de paraules i expressions, algunes que les usem molt, d’altres que les tenim una mica oblidades i que segurament algun dia d’aquests en recuperaré alguna aquí al blog.


M’agrada que de tant en tant, a la radio, algú també li agradi parlar de paraules, expressions, trobar aquelles llaminadures, aquelles perles de la llengua que tenim enterrades, com recança, fer el passerell en comptes de  dir capullo, golafre, mala maror, buscar murga en comptes de follon... Em va captivar, que algú tingui aquesta fascinació per les paraules com jo, que no soc poeta, ni escriptor ni tinc carrera, però que a voltes, m’agrada agafar el diccionari, descobrir paraules i compartir-les amb vosaltres.

Paraula d'avui

Capteniment: Manera de captenir-se, de presentar-se.
Captenir-se: Comportr-se


1 comentari:

Anònim ha dit...

Que bé llegir-te de nou!