21 de setembre 2016

mmmmm.... vull una bona torrada amb formatge fos...



Una tema típic i recorrent quant algú parla amb una embarassada, és demanar si tenim molts “antojos” o capritxos. És com un tema que sempre fa gràcia “ ja has tingut algun “antojo”? I la veritat és que jo, necessitat necessitat de menjar una cosa concreta en un moment concret no he tingut, ni he enviat la meva parella a les 3 de la matinada a buscar-me una hamburguesa, ni maduixes amb nata, ni res per l’estil, com passa a les pel·lícules. Però si que es veritat que hi ha menjars que venen més de gust que d’altres, o aliments que abans m’agradaven i ara en canvi, els aparto una mica.

La primera part de l’embaràs, els 4-5 primers mesos per exemple la nocilla (una cosa que em torna boja) no em venia gens de gust, ni cap tipus de xocolata, ni gaires dolços, i en canvi ara cap al final si que en tinc més ganes, o el peix que abans en menjava i m’agradava, ara he de fer esforços per acabar-me’l. L’única cosa que potser podria qualificar com a capritx, i que durant tot l’embaràs m’ha vingut de gust i en menjaria a tot hora, és el formatge fos, quan penso en formatge, me l’imagino ben fos, en una pizza, en una torrada, un bikini... mmmm se’m fa la boca aigua només pensar-ho. Però ni en menjo cada dia, ni he fet cap espectacle per tenir formatge fos a cada àpat jejeje així que no se ben bé si qualificar-ho d’”antojo” o no.

Però bé, no em vull desviar del tema, ni enrotllar-me més, la paraula que vull comentar avui, precisament és “antojo” tothom la utilitza, el primer que diem sempre és “antojo” i després, potser perquè sona malament, ja diem desig, capritx o alguna cosa per l’estil, però igualment al cap de tres segons tornem a dir “antojo” i ens quedem tan amples, i jo la primera. Així que ahir finalment, vaig buscar la traducció al català i la paraula que hauríem d’utilitzar a part de les ja dites, és antull. I dic hauríem, perquè soc ben conscient que no l’utilitzarem pas, perquè ni hi pensarem, i en cas que ho fem, segur que ningú ens entén, però algú ho havia de dir.

Paraula d’avui

Antull: Capritx.

Capritx: Propòsit vingut a algú sobtosament, sense motivació aparent.