28 de setembre 2008

Llaminadures

Benvinguts al món de les paraules, jejeje, no se pas el que durarà, però això d’estar malalta fa que la meva inspiració aflori, així que a partir d’ara les meves llaminadures seran totes aquestes paraules que s’estan perdent. I com he dit aquí al costat a l’apartat de “qui soc jo”, vull que tots hi participeu amb els vostres comentaris i que feu propostes o recomanacions. Ja se que avui en dia costa molt trobar temps per escriure i que tots, uns més que d’altres, anem atabalats, però a veure si de tant en tant fem algun comentari.

Paraula d’avui

Llaminadura: Menjar fi, delicat, fet més per plaure al paladar que per nodrir, especialment dolços, confitures, etc.

S'ha acabat dir xuxes!! (serà difícil, ho se)

I per començar bé el blog, he trobat una recepta per fer llaminadures a casa, a veure si algú s’anima i ens en prepara unes quantes.


Ingredients

1 sobre de gelatina de sabor
2 sobres de gelatina neutra
aigua o suc o llet: el doble de volum que de gelatina de sabor
sucre: el triple de volum que de gelatina de sabor, i una mica més per arrebossar després les llaminadures

Posar els ingredients a un cassó a foc suau, vigilant sobretot que no bulli, i movent contínuament, durant uns deu minuts.

Es pinzellen amb oli de gira-sol motlles petits de silicona, glaçonera o una placa de silicona, i s'hi posa la gelatina, es deixa refredar i a les 12 hores es desemmotlla i es passa pel sucre.

També és pot pinzellar una safata del forn i després es talla la gelatina cadascú al seu gust.

4 comentaris:

Unknown ha dit...

Molt bé Helena, em sembla genial el teu blog! A més pot ser molt divertit!!! De fet has començat per la paraula que més m'agrada....les llaminadures!!!!!

uri ha dit...

Gran idea... no m'agraden massa les llaminadures però si els reptes i les idees originals... m'hi apunto!

Anònim ha dit...

Hola bonica,
Idea original no se si a conseqüencia de la febre o dels medicaments.... però endavant amb la innovació !!! sempre es poden apendre coses noves. Amb molt de carinyo eh !!! un peto

Anònim ha dit...

Ei, acabo de veure el teu bloc, molt macot, la ideia de trobar paraules que no s'utilitzen gaire particularment jo sempre he dit llaminadures ja que la paraula sempre m'ha agradat molt.
Sembla una mica complicat de trobar els ingredients pero es bo saber-ho.
Fins aviat