22 de març 2017

Figuereta

Després de gairebé 5 mesos lligada a una personeta les 24h del dia, els 7 dies de la setmana, des de dilluns, puc gaudir de 2h lliures, i tot i que en tenia moltes ganes i que tinc mil coses per fer i posar al dia, m’he trobat que no se massa bé que fer amb aquest temps.

Se que he d’aprofitar per anaer comprar i carregar el carro, que he de fer a fons els banys, la cuina, que he de fregar tot el pis… i de moment poc he fet, una mica es com que el meu cervell digués que no vol fer res, simplement seure i deixar passar el temps. Tot i que el primer dia si que vaig anar a comprar, m’ho vaig prendre molt relaxadament i més aviat com un passeig, i el que si que he fet és llegir una mica (tampoc molt).
Vaig recuperar el llibre que em vaig auatoregalar per reis, “Memòries” de Josep Maria de Sagarra (llibre que està sent molt entretingut, tot i que porto poques pàgines pel temps que fa que el tinc) i a llegir sigui dit.
I d’aqueseta breu lectura que en vaig fer ell dilluns, surt la paraula o expressió que avui comentaré i que ja us vaig abançar el dilluns nit.

Partaula d’avui

Figuereta: Tombarella.
1. Fer la figuereta: Posar-se de mans a terra i cames enlaire. 2. Joc que consisteix a intentar atrapar amb la boca una figa seca que penja d’un cordill que hom agita per fer-la bellugar.

Tombarella: tomb o giravolt que hom dóna amb el cos, especialment recolzant el cap o les mans a terra.