05 de desembre 2011

Guardapols


Estava buscant una altra paraula per comentar (que encara no he trobat) i consultant el meu diccionari particular, he trobat aquesta. Ja se que soc una mica rara o curiosa potser, però m'encanta de tant en tant agafar el meu diccionari, que és una miqueta totxo, i anar llegint les paraules i els seus significats jeje mira, manies que té la gent. Al llegir aquesta paraula tan maca, guardapols, em va fer pensar en el meu avi Joan. Ara que visc lluny de casa, hi ha moltes paraules que no les escolto, i aquesta n'és una. La coneixieu? la Marta no l'havia sentida mai, però jo sí, i tant jajaja el meu avi cada dia de l'any per estar per casa es posa el seu guardapols, i si algun dia se'l descuida, no patiu, que sempre al darrere hi ha la Pepita que ja rondina (amb carinyo): "Joaaannn, posa't el guardapols, que sino et tacaràs!!" jajaja i així és com aquesta bonica paraula ha passat a formar part del meu vocabulari diari.

Paraula d'avui

guardapols: 1 Qualsevol cosa (llenç, posts, tapes, etc.) que es posa damunt d'una altra per preservar-la de la pols. 2 Bata que serveix per preservar els vestits de la pols. 3 Marc de protecció d'un retaule.

I un personatge molt famós que sempre duia un guardapols, era el Sr. Encarregat jeje de Filiprim.

3 comentaris:

Olga ha dit...

El meu pare tambe en tenia un reiem molt ja que va tardar molts anys a fer-se malbe, i era identic al del senyor encarregat del filiprim!!!!
Quina gracia m'ha fet llegir el teu post!!!!
Estara content de saber que no era l'unic!!!!!

Anna ha dit...

Estava pensant exactament el mateix Olga, i he vist el teu comentari... ja ja....Gracies Helena per fer-nos canviar el xip de tot plegat i sobretot utilitzar paraules que tenim oblidades. Un petonas

TxellFu ha dit...

Helena.
El meu pare en portava quan jo era petita. És més, a casa n'hi deiem "guardapolvu" jejeje! Si, si.. és curiós recordar paraules com aquesta.
Un petó Helena.