08 de desembre 2011

Mitja horeta de calor no estaria malament!!!


Ahir a la nit, vaig descobrir un blog nou, "treballem la llengua i la cultura catalanes" (el teniu aquí al costat per si el voleu consultar), però com era tard, avui l'he començat a tafanejar una miqueta, i ves per on, he descobert la paraula d'avui, guingueta. La veritat, és que quant l'he llegit em sonava una mica, però al mateix temps no en tenia ni idea jaja, diguem que guingueta, seria la traducció de "chiringuito", i he pensat que estaria bé comentar-la aquí al Llaminadures, però com soc un despiste, ja m'he n'havia oblidat, però... fa 5 minuts he sortit al carrer per treure el contenidor blau (que som dijous i toca) i m'he GLAÇAT, literalment. Avui està fent molt vent, i ara a aquestes hores ja de per si fot rasca doncs m'he quedat garratibada jajjaa així que al entrar a caseta m'he recordat de la guingueta, del sol, de la platja, de la calor.... per entrar una mica en calor jeje

paraula d'avui

guingueta: Barraca de fira. Cantina

2 comentaris:

Josep Maria Corretger Olivart ha dit...

Hola Helena!

Doncs sí, és una paraula interessant perquè moltes persones la diuen malament. Qui no ha dit mai "chiringuito", però incorrectament parlant. El cert és que sovint ens pensem que moltes paraules que usem som correctes quan realment no és així.

Jo recomano que si hi ha dubtes ho cerquem al DIEC, a l'Optimot o al Diccionaris.cat per parlar una mica millor.

Una abraçada.

JM.

Helena ha dit...

jeje jo soc la primera que molts cops dic "chiringuito" però conscient que ho dic malament, però tens raó, no ens ha de fer mandra consultar el diccionari, i almenys que si usem paraules incorrectes, en siguem conscients.

Gràcies per entrar al blog!!

Hln