15 de novembre 2013

hi haurien d'haver més charity shops...

Fa dies que vull escriure, sembla que de cop m'hagi tornat la inspiració i tinc un munt de coses per explicar-vos, però entre que soc mandrosa de mena i que no he parat, doncs ara se m'acumulen les idees jeje de fet tant volar cap aquí i cap allà, i que els horaris de la feina d'aquest més són bastant llargs, doncs quant arribo a casa em falta temps per fer tot el que voldria, com ara mateix, que hauria d'estar dormint, perquè a última hora del dia m'han canviat l'horari i demà he d'anar a treballar més d'hora que mai, i clar quant he arribat a casa a les 8 del vespre m'he posat de cap a cuinar el dinar de demà, el sopar d'avui, dutxa, rentar plats... i ara per fi ja estic al llit i puc escriure una mica abans d'anar a clapar.

Bé, després d'aquesta introducció (perdó per la tabarra) potser que comenci a escriure alguna cosa de les que tinc a la llista, i precisament, començaré per la última.

La majoria ja sabreu que aquest últim més he voltat bastant pel poble, i l'altre dia em va com sorprendre que al poble hi hagués un lloc-local-botiga on és pogués comprar roba de segona mà. No ho sabia, i la meva mare em va dir que la gent encara és bastant reticent a anar-hi, que només les persones que realment ho necessiten, que es troben en una situació molt precària hi van. I  vaig pensar que en aquest (com en molts altres) Anglaterra ens va per endavant. Aquí hi ha una gran cultura de solidaritat i caritat. Tots els pobles i ciutats estan plagats de charity shops, "botigues de caritat" cada una per una causa diferent, i on la gent hi porta tot el que no necessiten, roba, llibres, jocs, objectes de decoració, sabates, música, plats, bosses, joies, mobles... el que sigui i llavors aquestes organitzacions ho netegen i classifiquen i ho venen a preus simbòlics, hi pots trobar llibres a 1€ jaquetes a 5, ... i tothom hi va sempre a fer un cop d'ull.
Aquí al meu poble, com a mínim ara mateix en compto unes 10, i sempre hi vaig, no se sap mai que s'hi pot trobar, jo hi he comprat el mirall que tinc a l'habitació per 2 pounds, les decoracions de l'arbre de nadal de l'any passat, molts dvd, llibres, algun jersei... per què pagar a vegades una morterada per coses que pots trobar a bon preu? a més a més contribueixes a una bona causa, i et treus de sobre trastos que vas acumulant per no llençar i que no saps que fer-ne.

No tinguem vergonya d'anar comprar en botigues solidaries o de caritat, ni de portar-hi tot el que no utilitzem. Tu pots trobar una ganga i al mateix temps estaràs ajudant als que en aquests temps difícils ho passen malament.

Paraula d'avui

Trasto: 1.Moble, màquina, objecte que no serveix per a res o que té poc valor. 2.Persona que fa nosa, que obstaculitza la feina o que és considerada inútil.