26 de novembre 2013

...no patiu, que les rutines s'imposen com a tot arreu...


M'he adonat que hi ha un fet molt real i extès, em refereixo al munt de persones que com jo, viuen lluny de casa, de la família, els amics... els que vivim fora, tenim moments de tot, hi ha estones que t'enyores, dies que trobes a faltar la familia, dies que recordes bons moments amb els amics, el sol, menjars...i dies que ni hi penses (pot sonar malament, però és cert).

Avui al facebook, un amic de la coral ha posat com ha estat, que era l'anirversari del seu fill petit, en fa 28 i tenia una barreja de sentiments, estava content i trist al mateix temps, perquè el fill està feliç però lluny de casa, al Canada i no podia felicitar-lo en persona.

Sempre tendim a pensar en les persones que marxen a viure a un altre país, ja sigui per estudis, feina, amor, aventura... pensem que pobres ho deuen passar malament, que no ha de ser fàcil, estar sol, lluny de la comoditat d'estar a casa, i no dic que no, però, i els pares, la família? Suposo, que igual que jo tinc moments de tot, els meus pares també en deuen tenir, i a vegades segurament, els que es queden pateixen més que els que se'n van. 

Així que potser que pensem més en tots els pares, mares, germans, germanes, avis i àvies que estan a casa, amb tota la comoditat i tota la companyia del món, però que senten més el buit dels que viuen lluny, perquè els que vivim lluny, tot i tenir els nostres moments, també estem ocupats descobrint el nou país, gent, amics, tradicions, idioma...és com una aventura permanent, i al cap del temps, no patiu, que les rutines s'imposen com a tot arreu i com si estiguessim a casa, fem el mateix, feina, casa, gym, casa, feina, casa, cine, feina....

Paraula d'avui
mancança: manca.
manca: Insuficiència o absència d'allò que és necessari, útil o convenient.

No em puc estar de comentar una altra paraula que en el diccionari es trob just sobre de mancança, i com a vegades soc una mica dislèxica, m'ha fet parar boja per un moment. No sabia que en català existia aquesta paraula jeje

Mançana: poma
Mançanera: pomera