07 d’octubre 2008

A mitjans…

L’any passat, escoltant l’apartat de català al programa Via lliure de Rac1, vaig descobrir que des de sempre hi ha hagut una frase que l’he dit malament. En el programa preguntaven:

Quina és l’opció correcte?

A) a mitjans de juny

B) a mitjans juny

C) a mitjan juny

Per sorpresa meva la resposta correcte és a mitjans juny, jo sempre havia dit la opció “A” i encara ara molts cops ho dic. Ahir, escoltant les noticies, ho vaig sentir i vaig pensar que ho comentaria per si un cas també vosaltres sou despistats com jo.

Paraula d’avui

Daixonses: Dallonses. Mot referit a algú, a alguna cosa o a alguna qualitat de manera imprecisa perquè no es pot o no es vol esmentar.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Daixonses no ho sabia pas aixo una altre paraula magistral catalana. Intentare recordarme de no dir a mitjans de juny, jo tambe sempre ho he dit. No ets l'unica no pateixis.