21 d’octubre 2008

Posem una mica de color a la nostra vida


Avui, he trobat per casa una revista de jardineria (no se pas que hi feia) l’he estat fullejant i hi sortia una gran varietat de flors. A mi les flors em tornen boja, el que donaria perquè cada dia em regalessin un ram de flors, són tan maques, amb aquests colors tan vius. De fet, va haver-hi una època en la qual, cada setmana tenia un ram de flors, estic parlant de l’any de pubillatge. Va ser un any molt maco, en el qual a part de representar el meu poble, i de participar en una tradició del nostre país, coneixent gent i pobles de la comarca, a cada sortida ens regalaven un ram de flors, així que sempre hi havia un gerro sobre la taula amb unes flors precioses.

I per relacionar tota aquesta parrafada amb la paraula d’avui, us parlaré d’una flor concreta, els pipiripips. Són unes flors molt divertides i amb un vermell intens que alegren a qualsevol. Havíeu jugat mai al joc de pollet, gallina o gall?? Quan era petita i era l’època en que començaven a sortir els pipiripips, m’agradava anar a passejar pel bosc, pel riu, on fos i agafar els pipiripips q encara estaven tancats, que no s’havien obert i el joc consistia en agafar-lo i dir: serà pollet, gallina o gall? I llavors mirar si s’havia endevinat. Si el color era blanc, era pollet, si era rosa, gallina i si era vermell, gall. Encara ara a vegades ho faig, quina tonteria, jeje.

Paraula d’avui

Rosella: Herba anual de la família de les papaveràcies, més o menys híspida, amb làtex blanc, de fulles pinnatipartides, flors d’un vermell viu, a vegades negres al centre i fruit en càpsula. Altrament dit pipiripip.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

M'ha agradat molt avui el teu escrit, m'ha fet somniure quan recordava que aquest joc el feia quan era petita (i com tu, no fa pas gaire que també ho vaig fer...) Endavant amb el Blog, que cada dia a aquesta hora ja l'espero

Anònim ha dit...

Ets una copiona germaneta! A mi tambe m'ha fet somriure el teu escrit recordant vells temps.......